미국 펜실베니아 주 남중부에는 그 이름은 아주 친숙하지만, 이를 잘 이해하고 있는 사람은 몇 되지 않는 한 종교 집단의 마을이 있습니다. 

아미쉬라 불리우는 이 종교 집단은 1980년 중반에 인기 있었던 헤리슨 포드가 주연한 영화, “목격자”에서 각광을 받았습니다.

이 영화는아미쉬 속에 숨어 들어가 그들의 반 현대적인 생활 방식을 따라 살 수 밖에 없었던 한 필라델피아 경찰관에 관한 이야기 입니다. 

20 여년이 지났지만, 대부분의 미국인들은 왜 이 크리스찬 교단이, 없으면 살기 힘든 그러한 현대적인 편이 시설들은 거부하는지 알지 못합니다. 아미쉬 사람들은 다른 사람들이 자신들의 삶의 방식을 이해하든 하지 못하든 전혀 상관하지 않습니다.

펜실베니아주의 인터콜스라는 지역은 작지만, 놀랍게도 아주 바쁜 도시입니다. 올드킹 고속도로는 인터콜스를 동서로 관통하고 있으며, 오랫동안 펜실베니아 최대의 두 도시 필라델피아와 피츠버그를 연결하는 유일한 길이었습니다.

이 도로는 오늘날에도 란케스터 카운티(Lancaster County)의 변두리 지역에서 인터콜스로 건축이나 농업자재를 사러 다니는 사람들에게 많이 이용되고 있습니다. 그러나, 인터콜스로 오는 모든 사람들이 자동차를 이용하는 것은 아닙니다.

란케스터 카운티(Lancaster County)는 세계에서 두번째로 큰 전통적인 아미쉬 교도들의 고향입니다. 가장 큰 곳은 오하이오 주 근처에 있습니다. 이들 개신교도들은 새로운 21세기의 미국에게 하나의 신비입니다. 그들은 말이나 마차들을 타고 다니며 전기나 모터가 부착된 기구를 거부합니다.

이들은 전화나 컴퓨터는 물론이고 전구조차도 집에 없습니다. 이들의 옷은 한가지 색상의 어둡고 무늬 없는 것입니다. 그리고 단추나 지퍼등을 달지 않습니다.

왜냐하면 그런 악세사리들은 사치스러운 것이라고 여기기 때문입니다.  이러한 생활 방식은 많은 미국인들의 마음을 끌고 있으며, 쥴리 리 (Julie Lee) 같은 사람들이 매년 란케스터 카운티 (Lancaster County)를 방문하여 아미쉬에 대해 배웁니다.

쥴리 리 씨는 “저는 아미쉬에 대해 많은 것을 알지는 못합니다. 사실, 우리는 그들이 누구인지에 대해 알려고 하기 보다는 왜 그들이 그렇게 하는가에 대해 더 관심이 있습니다.  왜, 그리고 어떻게 그들은 지금 그러한 생활을 지속할 수 있는가. 그리고 저는 항상 깨닫게 됩니다. 그들은 이상하다기 보다 그저 나와 다를 뿐이라는 것을요. 저는 그들에 대한 호기심이 많았습니다.”

란케스터 카운터 (Lancaster County)에는 관광객들이 아미쉬 종파에 대한 많은 것들을 배울수 있도록 마련된 장소가 많지만, 사실상 그 곳은 아미쉬 사람들에 의해 운영되는 것은 아닙니다. 그것은 아미쉬 인들 스스로가 미국의 주류사회로부터 분리되도록 노력하고 있기 때문입니다.

그들은 미국속에 있지만 미국에 소속되어 있지는 않습니다. 법적으로 세금을 내야 하기 때문에 그들은 세금은 냅니다. 그렇지만 그들은 투표도 하지 않고 아이들을 공립학교로 보내지도 않습니다.  또 정부로부터 은퇴 연금을 받지도 않고 노인들에게 제공되는 연방정부의 의료 서비스도 받지 않습니다.

메노파 교도인 로버트 알렌은 인터콜스에 있는 아미쉬 문화 센터에서 일하고 있습니다. 메노파 교도와 아미쉬들은  어른들만 세례를 받을 수 있다고 주장하는 “재침례교도”라고 불리는 점에서 비슷합니다. 몇몇의 메노파인들 역시 그 “순수함”의 생활방식을 포용하고 있습니다.

메노파 교도들이 이러한 생활 방식으로 살고 있는 이유는 현대 미국 사회가 진정으로 중요한 것들로 부터 마음을 분리시키기 때문이라고 알렌씨는 말합니다. “과학문명을 재침례교도들이 죄악시하는 것은 아닙니다. 그러나 크리스챤으로서의 삶의 방식에는 도움이 되지 않는다는 것입니다.

예를 들면, 전통 아미쉬 교도들은 전기 사용을 기피합니다. 가장 중요한 이유는 저녁시간의 전기불 사용이 온 가족을 거실에 모이게 하기 보다는 흩어지게 하기 때문입니다. 또한 전기를 사용하기 시작하면, 라디오나 텔레비전 그리고 비디오등 집안에 들이기 원지 않은 여러가지 것들을 가지고 들어오고 싶은 유혹이 생기기 때문입니다”

전세계20만명의 아미쉬중 99퍼센트가 미국에 살고 있습니다. 다른 1퍼세트는 국경 바로 옆에 있는 캐나다 온타리오에 살고 있습니다. 재침례교의 운동은 16세기 유럽에서 시작되었지만, 수십년간의 종교 박해는 1700년대에 아미쉬들을 펜실베니아로 오게 만들었습니다.

당시 영국 식민지인 아메리카는 모두에게 종교의 자유를 보장했습니다. 아미쉬들은 아메리카에 도착했을때, 다른 사람들과 마찬가지로 농부들이었습니다. 19세기와 20세기에 들어서서 미국은 점점 공업화가 되었지만, 아미쉬들은 그대로 땅에서 난 생산물로 생활했습니다.

성경에는 농사에 대한 언급이 수없이 많습니다. 그리고 아미쉬들은 그것이 하나님이 원하시는 그들의 삶의 방식이라고 믿고 있기 때문에 펜실베니아가 도시화 되어감에 따라 그곳을 떠나야 했다고 로버트 알렌씨는 설명합니다. 

알렌씨는 “매 20년 정도의 간격으로 아미쉬 인구는 두배로 증가됩니다. 그렇기 때문에 언제나 더 많은 땅과 농지가 필요합니다. 이 부근에 농지에 필요한 땅값은 너무나 비싸서, 원래 아미쉬 사람들이 없던 곳에 새로이 아미쉬 거주지가 생겨납니다. 전체의 90퍼센트에 해당하는 아미쉬 마을들은 제2차 세계대전이 끝난 후 생겨난 것입니다.”라고 말합니다.

미국의 스물 한 개 주에 새로운 아미쉬들이 정착을 했는데, 이들 주는 아미쉬들을 인정하고 또 그들을 존중합니다. 그러나 항상 그런것 만은 아니였습니다. 평화론은 아미쉬들이 제 2차 세계대전 동안 전쟁을 거부함으로써 많은 미국인들에게 업신여김을 당했던 재침례교파의 핵심요소 입니다.

1980년대 초반까지 평화주의와 현대적인 생활방식을 반대했던 그들은 많은 사람들에게 경멸을 당했습니다. 하지만, 지난 20년 동안 미국인들의 생활은 기술의 발달과 함께 너무나 빠르고, 복잡해져, 많은 사람들이 아미쉬의 단순한 생활에 관심을 가지게 되었습니다.

이들은 아미쉬의 생활 방식대로 살고 싶어 하지는 않지만, 비록 아미쉬들이 그들에게 가서 일일이 설명하지 않아도 스스로 그 방식을 이해하고 싶어합니다.

 

(영문)

In the heart of south-central Pennsylvania, there's a religious community that many in the United States are familiar with...but few understand. The Amish were in the spotlight in the mid-1980s, when a popular film called Witness, staring Harrison Ford, was released. That film is about a Philadelphia police officer who's forced to take refuge among the Amish...and to adopt their anti-modern lifestyle.

But nearly 20 years later, most Americans still don't know why this Christian denomination is so opposed to the modern conveniences that few in the United States would ever choose to live without. Amish people really don't care if anyone understands them…or their lifestyle.

Intercourse, Pennsylvania is a small, but surprisingly busy town. The Old King's Highway runs east to west through Intercourse, and for many years, was the only way to travel between Pennsylvania's two largest cities, Philadelphia and Pittsburgh. The road is still used by many residents of rural Lancaster County, who travel to Intercourse every day to buy supplies for their homes and farms.

Of course, not everyone who comes to Intercourse travels by car. Lancaster County is home to world's second-largest community of Old Order Amish. The largest is in nearby Ohio. These Protestant Christians are a novelty in twenty-first century America. They travel by horse and buggy, and refuse to operate any equipment that's motorized or requires electricity.

They don't have phones or computers or even lightbulbs in their homes. Their clothing is plain…consisting only of dark, solid colors. And they won't even use zippers or buttons, because these accessories are considered to be vain. It's a lifestyle that fascinates many Americans, and every year, hundreds of people like Julie Lee travel to Lancaster County to learn about the Amish.

"I really didn't know a lot about them," she said. "And in fact, we were talking about not so much who they are, but why they are. You know, why they are…how they're able to continue to live the way they do. And I've always found them, not strange necessarily, but different from me. And I was curious about them."

But while there are plenty of places in Lancaster County where visitors can go to learn about this religious denomination, these places aren't actually operated by members of the Amish order. That's because the Amish try to keep themselves removed from mainstream American society.

They're in America, but they aren't of it. They pay taxes, because they're required to by law. But they don't vote or send their children to public school, and they also don't collect retirement benefits from the government, or participate in federal programs that provide medical care to older Americans.

Robert Allen is a Mennonite who works at the Amish Cultural Center in Intercourse. Mennonite theology is similar to that of the Amish, in that both groups are known as "Anabaptists" and insist that only adults can be baptized. Some Mennonites have also embraced the so-called "plain" lifestyle.

Mr. Allen says these people live the way they do, because they feel modern American society distracts individuals from what's truly important. "There's no feeling among Anabaptist groups that technology, perse, is evil," he said. "However, sometimes it's not conducive to living a Christian lifestyle.

For example, the Old Order Amish avoid electricity. One of the earliest reasons given was that electric lighting disperses the family throughout the house, rather than have them congregating in the evenings into common rooms. Also, once you have electricity, you have the temptation for having radios and televisions and videos and other things that can bring unwanted things into your home."

99 percent of the 200,000 Amish in the world live in the United States. The other 1 percent live just across the border in Ontario, Canada. The Anabaptist movement began in Europe in the 16 century, but decades of persecution drove many Amish to Pennsylvania in the early 1700s.

That British colony guaranteed religious freedom to everyone. When they arrived, the Amish were farmers, much like everyone else at the time. And even as America became more industrialized in the 19th and 20th centuries, the Amish continued to earn their living from the land.

There are countless references to farming in the Bible, and the Amish believe that is the life God wants them to live. Robert Allen says that's why, as Pennsylvania has become increasingly urbanized, many Amish have had to move away.

"The Amish population doubles every 20 years or so, and so there's always a need for more land, more farm land," said Robert Allen. "Farmland in this area is incredibly expensive, so there are a lot of new Amish colonies in areas where there weren't Amish before. 90 percent of all Amish settlements have been founded since the end of the Second World War."

And in the 21 different states where those new settlements are located, the Amish are, for the most part, accepted and admired. This hasn't always been the case. Pacifism is a primary component of Anabaptist theology, and during the Second World War, the Amish were scorned by many Americans for their refusal to fight. Even up until the early 1980s, their pacifism and anti-modern lifestyle were seen by many as intolerable.

But over the course of the last twenty years or so, technology has made life in America so fast-paced and complicated, that many are now drawn to the simplicity of the Amish way of life. They don't necessarily want to adopt it themselves, but they do want to understand, even if the Amish don't go out of their way to explain.